Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, firma Portos oferuje wynajem pracowników kolei.
Nasi pracownicy posiadają niezbędne przygotowanie zawodowe, szkolenia, zaliczone egzaminy kwalifikacyjne oraz doświadczenie na wybranym stanowisku.
Nasze usługi realizujemy na terenie całego kraju.
Zachęcamy do kontaktu z nami:
tel. kom.: 510 076 271
e-mail: dyspozytor.kolej@portos1.pl
Manewrowy
Do zadań manewrowego na kolei należy:
– sprzęganie i rozprzęganie wagonów i pojazdów trakcyjnych w spoczynku i w ruchu;
– zabezpieczanie odstawionego taboru kolejowego przed zbiegnięciem;
– rozpinanie wagonów podczas wykonywania pracy na górkach rozrządowych;
– wykonywanie płozowania podczas pracy rozrządowej w I i II strefie hamowania;
– obsługiwanie przydzielonych zwrotnic w czasie wykonywania pracy manewrowej;
– sprawdzanie stanu rozjazdów i zwrotnic, na których odbywa się praca manewrowa;
– sprawdzanie i przeprowadzanie składów pociągów do obsługi ruchu pasażerskiego;
– wykonywanie prac związanych z odpowiednim zestawianiem, odstawianiem i dostawianiem wagonów w składzie pociągów;
– przestrzeganie warunków bezpieczeństwa higieny pracy przy niebezpiecznej pracy z taborem będącym w ruchu;
– wykonywanie prac związanych ze sprzęganiem i rozprzęganiem taboru kolejowego podczas jego postoju, a także w ruchu przy prowadzeniu pracy rozrządowej na górkach rozrządowych;
– zabezpieczanie wagonów od zbiegnięcia, przy zastosowaniu płoz hamulcowych i prostych narzędzi.
Rewident taboru
Do zadań rewidenta taboru kolejowego należy:
– przeglądanie taboru kolejowego przybyłego z drogi,
– wykonywanie drobnych napraw wagonów bez wyłączania ich z ruchu,
– badanie wagonów po rozładunku i załadunku,
– kierowanie do odpowiednich warsztatów wagonów z upływającym lub przekroczonym terminem naprawy okresowej oraz wagonów do naprawy bieżącej w wagonowni lub na torach wydzielonych,
– sprawdzanie taboru kolejowego po wykolejeniu i decydowanie o jego dopuszczeniu do ruchu,
– sprawdzanie stanu technicznego pociągu przed jego wyjazdem i dopuszczanie pociągu do jazdy,
– wykonywanie próby hamulców zespolonych przed odjazdem pociągu,
– obserwowanie i nadzorowanie taboru kolejowego w czasie pracy przewozowej,
– posługiwanie się przepisami i instrukcjami związanymi z obsługą, naprawą i utrzymaniem taboru kolejowego,
– stosowanie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony od porażeń prądem elektrycznym oraz ochrony środowiska,
– posługiwanie się urządzeniami łączności przewodowej i bezprzewodowej,
– kierowanie zespołami ludzi przy naprawie i obsłudze taboru kolejowego,
– wykonywanie prac związanych z naprawą i badaniem stanu technicznego taboru kolejowego znajdującego się w lokomotywowniach i wagonowniach oraz pociągów w obrębie posterunku i stacji, pod kątem bezpieczeństwa ruchu pociągów, przy pomocy narzędzi i przyrządów pomiarowych.
Ustawiacz
Do zadań ustawiacza na kolei należy:
– organizowanie właściwego wykonywania pracy z taborem kolejowym przez zespół manewrowy;
– koordynowanie pracy lokomotyw oraz poszczególnych czynności podczas wykonywania prac manewrowych przy zestawianiu wagonów w grupy relacyjne i zestawianiu składów pociągów;
– nadzór nad wykonywaniem pracy manewrowej w sposób zapewniający bezpieczeństwo ludzi i taboru oraz terminowość obsługi punktów ładunkowych;
– szczególny nadzór nad wykonywaniem prac z taborem kolejowym załadowanym towarami niebezpiecznymi;
– stosowanie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, ochrony od porażeń prądem elektrycznym oraz ochrony środowiska;
– obsługiwanie urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej;
– nadzorowanie innych pracowników;
– wykonywanie niektórych czynności z zakresu manewrowego, dopuszczonych przepisami w sprawie zasad i warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji;
– pełnienie obowiązków kierownika pociągu przy obsłudze bocznic kolejowych;
– kierowanie pracami manewrowymi i ruchami taboru kolejowego, wykonywanymi przez manewrowych, w celu odpowiedniego zestawienia pociągów oraz obsługi punktów za – i wyładunkowych, zgodnie z zasadami prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.